Nosaukums Māju atjaunošana un labiekārtošana

Pārvaldības plāns un attīstības iespējas

Lai uzlabotu Jūsu īpašuma vērtību un dzīves vides kvalitāti, svarīgi izvērtēt katra daudzdzīvokļu nama iedzīvotāju vēlmes un vajadzības, kā arī mājas tehnisko stāvokli. Katru gadu mūsu speciālisti veido pārvaldīšanas plānus, kuros iekļauj ieteicamo darbu sarakstu – tas iedzīvotājiem palīdz izprast mājas kopējo situāciju, un var kalpot par pamatu atjaunošanas vai labiekārtošanas mērķu noteikšanai. Visas iespējas un idejas pārrunājam ar saviem klientiem (kopsapulcēs), lai skaidrotu pieejamās iespējas, ideju realizācijas procesu un veidotu “ceļa karti” (kopīgu) mērķu sasniegšanai.

Lēmumu pieņemšana

Mūsu pienākums ir rūpēties par mājas uzturēšanu ikdienā un ar to saistīto uzdevumu izpildi, savukārt, dzīvokļu īpašniekus aicinām aktīvi un atbildīgi iesaistīties, lai pieņemtu lēmumus par īpašuma attīstību un uzlabošanu nākotnē/ilgtermiņā.

Svarīga ir līdzdalība kopības lēmumu pieņemšanā kopsapulcēs un aptauju veidā. Ierosināt lemt par visai mājai saistošiem jautājumiem var pārvaldnieks vai īpašnieki, vēršoties pie pārvaldnieka vai organizējot procesu paši.

Lēmumu pieņemšanai var pietikt ar vairākuma īpašnieku balsīm, bet  atsevišķos gadījumos jāsaņem lielāks atbalsts, piemēram, kopīpašuma lietošanas kārtības noteikšanai vai komercbankas aizdevuma saņemšanai. Vairāk informācijas par kopības lēmumu pieņemšanu atrodama šeit.

Biedrības dibināšana

Daudzu māju pārvaldīšanai un/vai citu, konkrētu, kopības izvirzītu mērķu sasniegšanai tiek dibinātas dzīvokļu īpašnieku biedrības. Dibināšanas process nav sarežģīts, un sākotnēji ir vajadzīgi tikai divi aktīvi mājas iedzīvotāji, kuriem palīdzēsim sagatavot un iesniegt visus nepieciešamos dokumentus Uzņēmumu Reģistrā.

Pēc biedrības dibināšanas ar kopības lēmumu tai tiek piešķirtas pilnvaras pārstāvēt dzīvokļu īpašnieku intereses, piemēram, līdzfinansējuma vai aizdevuma saņemšanai, organizēt dažādu dokumentu sagatavošanu un informācijas saņemšanu darbu veikšanai.

Biedrība var pārņemt arī “mājas vecāko” funkcijas, lai operatīvi atrisinātu jautājumus ar pārvaldniekus, iesaistītos ikdienas lēmumu pieņemšanā un apstiprinātu izdevumus nelieliem remontdarbiem. Plašāka informācija šeit.

Ieceres realizācijas plāns

Katras idejas realizācijas ceļš ir atšķirīgs – var būt nepieciešama dažādu speciālistu piesaiste, projekta izstrāde, līdzfinansējuma vai aizdevuma piesaiste. Mēs piedāvājam gan konsultācijas, gan projektu vadības pakalpojumus, lai sasniegtu Jūsu iecerēto. Vairāk par projektu vadības procesu un pakalpojumiem šeit.

Atbalsta iespējas

Ceļā uz daudzdzīvokļu mājas atjaunošanu, pieejami dažādi valsts un pašvaldību atbalsta instrumenti. Izvērtējot konkrēto situāciju, piedāvājam piemērotākās – no līdzfinansējuma dokumentācijas izstrādei, līdz dalībai ALTUM energoefektivitātes programmā.

Rīgas enerģētikas aģentūra sniedz konsultācijas par mājokļu atjaunošanu, kā arī piedāvā līdzfinansējumu ēku tehniskās apsekošanas atzinumu, energosertifikātu un tehniskās dokumentācijas (būvniecības dokumentācijas-projektu) izstrādei. Vairāk informācijas šeit.

Rīgas valstspilsētas Īpašuma departaments katru gadu izsludina līdzfinansējuma konkursus, kuros piešķir līdzekļus ēku fasāžu un jumtu segumu atjaunošanas, labiekārtošanas, uzturēšanas un modernizēšanas projektiem. Plašāk šeit.

Finanšu institūcija ALTUM atbalsta daudzdzīvokļu māju energoefektivitātes uzlabošanas pasākumus un piešķir aizdevumus daudzdzīvokļu māju remontdarbiem. Vairāk par aizdevumu saņemšanu lasi šeit, savukārt, par ALTUM energoefektivitātes grantu – šeit.

Citās pašvaldībās līdzfinansējums var tikt piešķirts līdzīgu ieceru realizācijai, kā arī citu darbu veikšanai.

Vēlaties saņemt mūsu speciālista konsultāciju?

Lai saņemtu informāciju par iespējām, kas pieejamas Jūsu mājai, aizpildiet šo formu, un mēs ar Jums sazināsimies!